AJUDES D’EMERGÈNCIA
- Quantes famílies han sigut ateses:
169 atencions telefòniques, sense que figuren
comptabilitzats els seguiments realitzats posteriorment. Només en
casos necessaris s’han realitzat atencions presencials.
- Quantes ajudes s'han donat:
36 ajudes en la 1a resolució. A dia de hui
ja ens han entrat 15 noves sol·licituds
per a la pròxima resolució (el nombre de
consultes és major però s’està a l’espera del correu
electrònic de sol·licitud).
- Quantes s'han rebutjat:
13 demandes (bé perquè comptaven amb una
garantia d’ingressos familiars que els permetia cobrir les
necessitats més bàsiques, bé perquè no han patit una minva
d’ingressos laborals, bé perquè s’ha valorat que devien
realitzar la sol·licitud en el municipi on residien de fet tot i
figurar empadronats a Godella...). A més, s’han derivat 9 casos a
altres municipis.
- Quins criteris s'han aplicat?
La pèrdua o disminució d’ingressos laborals derivades de la
Covid-19, tant de treball autònom com per compte alié i de feines
no declarades. També se té en compte el criteri professional.
S’adjunten els criteris municipals d’ajudes d’emergència
extraordinàries Covid-19 (municipals, amb càrrec a superàvit) així
com bases les bases recollides en el Decret
43/2020 (GVA).
- Quants dies espera la persona des que fa la sol·licitud fins que
rep l'ingrés?
La 1a sol·licitud s’envia
per correu electrònic en data del 24/03/2020, la
1a resolució es pagarà molt probablement 23/04/2020.
El fet que la Covid-19 haja sigut una situació sobtada ha requerit
la creació d’un nou instrument específic que permetera atendre
aquesta excepcionalitat, el qual ha suposat la publicació d’abundant
normativa estatal i autonòmica que ha hagut de ser estudiada,
adaptada i aplicada per elaborar nova documentació municipal i crear
els diferents expedients d’ajuda d’emergència (1. de GVA i 2.
municipal amb càrrec a superàvit), motius pels
quals el tràmit de la 1a resolució ha necessitat d’un
major període de temps. Les posteriors resolucions ja disposaran
d’un procediment més àgil.
PERSONES MAJORS
- Quina atenció s'està fent a les persones majors que viuen a
soles?
S’ha realitzat un seguiment telefònic a totes
les persones majors de 75 anys que figuren empadronades a soles.
Des del programa d’atenció a la Dependència,
s’ha telefonat a les persones usuàries majors que podrien
trobar-se en situació de vulnerabilitat o risc en no comptar amb
suport familiar així com s’han derivat a suport psicològics
aquells casos detectats que presentaven inestabilitat emocional
derivada de la dificultat per gestionar l’actual context
amenatzant.
A més, també s’ha telefonat per realitzar
seguiment a totes les persones majors inscrites en els tallers de
gent gran de serveis socials.
Per últim, s’ha fet difusió a través de
cartelleria i xarxes socials, a més de la web municipal, perquè
contactaren amb serveis socials en cas de necessitar suport o
conèixer altra persona que poguera necessitar-ho.
L’atenció s’ha orientat a protegir la seua
salut física, evitant que hagueren d’exposar-se a la Covid-19 en
eixir de la vivenda, per a la qual cosa s’ha ampliat el SAD per
prestar els següents serveis i suports (assistència en compres
d’alimentació i fàrmacs, llançar el fem, acompanyament...) així
com la salut psicosocial (suport psicològic prestat per la psicòloga
de l’equip base).
D’altra banda, el SAD ordinari s’ha continuat
prestant en tots aquells casos en què la persona interessada o la
seua família han decidit continuar sent beneficiaris del servei
malgrat la Covid-19.
- Seria interessant habilitar un programa d'atenció a domicili amb
un Pla de treball municipal, que done treball i permeta millorar
l'atenció social al nostre municipi.
Aquesta
iniciativa ja s’estava treballant dintre del Pla Municipal
d’Ocupació, consistent a realitzar una formació a les persones
desocupades del municipi en situació de vulnerabilitat. Les persones
que hagueren superat aquesta formació de «Cures bàsiques no
professionals» hagueren conformat una borsa de feina a la qual
s’anava a recòrrer per a realitzar futures contractacions
municipals. Malauradament, aquest programa ha hagut d’interrompre’s
temporalment per la Covid-19 i, en cas que siga possible, es
reprendrà quan les autoritats competents així ho recomanen.
PLA D’OCUPACIÓ MUNICIPAL
- Com va el Pla de Treball Municipal? Si volem que siga una realitat, no es pot retardar més. El nostre partit aposta per augmentar i donar un major pes a aquest programa per fer front a les conseqüències econòmiques del coronavirus. Hem de donar una alternativa laboral i no sols ajudes econòmiques. D'aquesta manera també podrem millorar el manteniment i l'atenció social de Godella.
Qüestió resposta anteriorment.
VIVENDES MUNICIPALS
- Ara més que mai, resulta necessari disposar d'una borsa de vivendes municipal. Després de 10 mesos d'espera, com va l'habilitació del pis del secretari? I l'edifici d'habitatges socials del carrer santíssima trinitat? S'ha arribat a algun acord amb propietaris o bancs per disposar de vivendes en lloguer avalades per l'Ajuntament?
Les vivendes es troben a l’espera de la reforma
i posterior realització del procediment administratiu per a la seua
adjudicació. En el cas del «pis del Secretari» ja s’han adquirit
electrodomèstics i mobiliari.
EQUIP BASE DE SERVEIS SOCIALS
- Com va la càrrega de treball del personal de Serveis Socials? Pot assumir tot aquest augment de treball? Caldria reforçar-lo.
Ateses les previsions de la Covid-19, que
pròximament suposarà un considerable increment de les demandes de
suport econòmic i atenció psicològica de persones i famílies per
la dificultat de gestionar aquesta crisi així com de les seues
conseqüències, potser caldrà esperar a eixe moment per realitzar
una valoració més ajustada a la realitat.
En l’actualitat l’equip es troba
sobrecarregat de treball, amb la dificultat de gestionar les
atencions a través de teletreball, però gràcies al compromís i
coordinació professional podrà resoldre’s satisfactòriament.
Com sempre, UP-EU ens oferim a col·laborar i realitzar qualsevol gestió necessària.
Com sempre, UP-EU ens oferim a col·laborar i realitzar qualsevol gestió necessària.
Gràcies!
MEDIDAS IMPLANTADAS POR EL DEPARTAMENTO DE SERVICIOS SOCIALES
DEBIDO AL ESTADO DE ALARMA CAUSADO POR LA ALERTA SANITARIA COVID19
Desde el
Departamento de Servicios Sociales se han estado tomando medidas
debido al estado de alarma causado por la alerta sanitaria COVID19 y
se han ido instaurando de forma progresiva acorde a las medidas y
protocolos que se han ido publicando tanto por parte de la
Conselleria como del Estado.
1-
Se ha establecido contacto con las personas mayores de 75 años
empadronadas solas en el municipio, para realizar un seguimiento de
su situación y ofrecerles los diferentes servicios de los que cuenta
el ayuntamiento (SAD, Menjar a casa, atención psicológica...).
Desde
el programa de atención a la Dependencia, se ha telefoneado a las
personas usuarias mayores que podrían encontrarse en situación de
vulnerabilidad o riesgo en no contar con apoyo familiar así como se
han derivado a apoyo psicológicos aquellos casos detectados que
presentaban inestabilidad emocional derivada de la dificultad para
gestionar el actual contexto.
Además, también se ha telefoneado para realizar seguimiento a todas las personas mayores inscritas en los talleres de gente mayor de servicios sociales y se les ha dado tareas(ejercicios de memoria y actividad física), en total alrededor de unas 150 personas.
Por último, se ha hecho difusión a través de cartelería y redes sociales, además de la web municipal, porque contactaron con servicios sociales en caso de necesitar apoyo o conocer otra persona que pudiera necesitarlo. La atención se ha orientado a proteger su salud física, evitando que tuvieran que exponerse a la Covid-19 al salir de la vivienda, para lo cual se ha ampliado el SAD para prestar los siguientes servicios y apoyos (asistencia en compras de alimentación y fármacos, lanzar la basura, acompañamiento...) así como la salud psicosocial (apoyo psicológico prestado por la psicóloga del equipo base).
Por otro lado, el SAD encomendero se ha continuado prestando en todos aquellos casos en que la persona interesada o su familia han decidido continuar siendo beneficiarios del servicio a pesar de la Covid-19.
De esta primera
medida se han beneficiado 3 personas activándoles el Servicio de
mejar a casa y 9 personas(pendientes 2 de valoración) del Servicio
ayuda a domicilio para el tema de compras de alimentación y
medicamentos para evitar la salida a la calle.
Servicio de SAD se
sigue atendiendo a los usurarios que estaban activos 33(menos 5 que
se han dado de baja temporal debido a la situación sanitaria)
Cada vez que entra
una demanda,ya sea detectada por el el seguimiento o demandada por el
ciudadano, se estudia, se toman medidas y se aplican los servicios
cuando sea necesario.
Por otro lado se
está llevando seguimiento telefónico de todos los usuarios que no
necesitaban ningún tipo de ayuda material pero si de apoyo
psicológico por la medidas adoptadas.
2
– Se han elaborado diferentes convocatorias de ayudas
extraordinarias para mitigar las consecuencias sociales y económicas
negativas derivadas de la actual crisis sanitaria del COVID 19.
- Convocatoria
ayudas emergencia social- Superávit Covid.
Aprobados los
criterios de concesión de ayuda y publicados. Convocatoria que
cuenta con una partida presupuestaria de 75.000€ ( 70.000 para
ayudas directas y 5.000€ para el aumento de SAD). De esta
convocatoria ya hay una primera resolución en la que se han aprobado
36 ayudas(familias) con un gasto de 17.350€.
Para la semana que
viene tendremos preparada una nueva resolución, para la que ya
tenemos 15 solicitudes nuevas.
- Convocatoria
ayudas emergencia social – Subvención de la Conselleria de
Igualdad y politicas inclusivas a las entidades locales titulares de
servicios sociales de atención primaria, para ahcer frente al
impacto de la COVID19
Esta convocatoria
está la espera de la aprobación de los criterios y del proceso
administrativo.
Al ayuntamiento se
la ha destinado la partida económica de de 28.480€. ( 18.309€
para ayudas económicas de concesión directa, 3.850€ para SAD y
6.321€ para alimentación infantil.
3-
Desde todas las áreas del departamento se está llevando a cabo
atención, apoyo, seguimiento e intervención de manera telefónica
de todos los usuarios que lo requieran; Seguimiento casos de menores
y familias, personas dependientes, mujeres victimas violencia de
género, apoyo psicológico, asesoramiento jurídico…..
Por otro lado se
están realizando todas las labores administrativas que este estado
de alarma nos permite. Se siguen tramitando todas las solicitudes
que nos llegan telemáticamente(sede electrónica), por correo
electrónico, telefónicamente, derivaciones de otros departamentos u
organismos y presencialmente.
4.-Todo esto con una
coordinación constante con la Conselleria de Igualdad, Diputación u
otros organismos.
Departameto
Servicios sociales, Ayuntamiento de Godella
Godella, 23 de abril
de 2020
CRITERIS AJUDES DE CONCESSIÓ DIRECTA DE L' AJUNTAMENT DE GODELLA- ESTAT D'ALARMA
http://www.godella.es/sites/default/files/files/2020/_criterios_de_ayudas_super_vit_covid.doc.pdf
No hay comentarios:
Publicar un comentario